Ik ben er nog! - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Julienne Peters - WaarBenJij.nu Ik ben er nog! - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Julienne Peters - WaarBenJij.nu

Ik ben er nog!

Door: Julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

16 Oktober 2017 | St. Lucia, Saint Lucia

Lieve allemaal,

Er is weer een maand voorbij (eigenlijk anderhalve maand) en deze maand is echt voorbij gevlogen! Ik zal mij dan voor deze keer maar aan mijn afspraken houden en daarom ga ik nu weer een blog schrijven. Het is op dit moment maandag 16 oktober en het is nu 5.00pm (wij doen niet aan militaire tijden in Saint Lucia). Er is deze maand heel veel gebeurd en jullie hebben daar ook vast wel wat van meegekregen….

Ik ben September heel goed begonnen met een bootparty op de Pearl. Dit is een groot piratenschip waarop ook een deel van de Pirates of the Caribbean films zijn opgenomen. Ik had erg hoge verwachtingen van deze party maar het duurde net iets te lang want ik ben het helaas niet meer gewend om om 5 uur ‘s nachts naar bed te gaan. Gelukkig hebben we ons erg goed vermaakt want alle interns van Regency la Toc waren er en Maayke en Meri waren er natuurlijk ook! Uiteraard hebben we onze wine skills weer geoefend. Winen is het soort dansen wat ze hier doen. Schudden met die kont!

Ik merk nu heel erg dat ik echt begin te wennen aan het wonen hier en het wordt echt een thuis want je begint de cultuur steeds meer te begrijpen en het Creols steeds meer te verstaan. Je snapt ook steeds meer waarom de mensen hier bepaalde dingen op een bepaalde manier aanpakken. Bijvoorbeeld dat de collega’s waar je mee omgaat erg beschermend zijn en je continue waarschuwen voor alles en iedereen omdat ze zich betrokken voelen met je. Het kan soms wel erg irritant zijn dat ze zich overal mee bemoeien en dat ze alles willen weten van iedereen. Ze zijn hier heel goed in het verzinnen van roddels en verhalen. Ze vullen het liefst zelf het verhaal verder.

De tweede week van de vorige maand zijn we (Roos, Maayke, Meri en ik) op onze vrije dag naar Sandals Grande gegaan, dit is een van de andere resorts op het eiland en deze is een stukje luxer. We hoopten dat onze training manager wel een vrienden prijsje zou kunnen regelen maar dacht het dus niet. Helemaal kut! De dagpas kostte ons dus 100US dollar per persoon!!! Desondanks hebben we toch een hele leuke dag gehad. We hebben de hele dag met onze reet in het zwembad gelegen, shots gedaan met gasten, tering veel cocktails gedronken en niet te vergeten, onbeperkt gegeten. Ik vond het eten overigens best wel tegen vallen maar ja wat wil je met een all inclusive concept.

Een van de eerste zondagen van September zijn Roos en ik meegegaan met de Joe Knows boattour. Dit was echt geweldig! Ik zal iedereen aanraden (als je mij komt stalken) om deze boottocht te doen. Je vertrekt vanaf Castries om 9uur ‘s ochtends (Caribische tijd 10uur want ze kunnen hier verdomme nooit op tijd komen) met een grote speedboot en je vaart naar het zuiden van het eiland, naar Souffriere. De boottocht is bedoelt voor gasten van de hotels maar wij mochten bij de crew achterin de speedboot zitten. Het varen zelf is echt genieten! Lekker zonnetje, muziek erbij en de wind in je haren. Ik had trouwens ook echt niet gedacht dat het eiland zo mooi zou zijn. Vanaf het water kun je pas zien hoe groen en bergachtig het eiland eigenlijk is. Je vaart langs hele grote rotswanden en vleermuisgrotten en het water zo blauw en helder is dat je de bodem bijna continue kunt zien. Onderweg stopten we bij een klein strandje waar we naar een bus werden gebracht die ons naar de modderbaden (dit is volgens mij van een vulkaan of iets dergelijks) en waterval bracht. Ondertussen zijn we al drie keer met deze tour mee geweest.

Wat jullie natuurlijk wel hebben meegekregen is de orkanen die hier voorbij zijn gekomen. Dit waren echt hele spannende dagen omdat we telkens niet wisten of ze hier overheen zouden komen. Stiekem vonden Roos en ik het wel een beetje spannend omdat het ons wel gaaf leek om een keer mee te maken maar dan wel veilig te zijn. Uiteindelijk zijn de orkanen hier net niet overheen gegaan. Het enige wat we gemerkt hebben was dat de zee heel erg ruig was en dat er heel veel wind en regen was.

Op dit moment werk ik in mijn tweede department, de Resort shop. Hier ben ik voornamelijk bezig met sales in de shop en het promoten van verschillende dingen zoals de lokale rums en sigaren van verschillende eilanden. Het promoten van rum gaat mij natuurlijk heel goed af en ik neem aan dat jullie wel snappen waarom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Lucia, Saint Lucia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 November 2017

Wat vliegt de tijd! Deel 2

22 November 2017

Wat vliegt de tijd! Deel 1

16 Oktober 2017

Ik ben er nog! Deel 2

16 Oktober 2017

Ik ben er nog!

02 September 2017

Stage St. Lucia deel 2
Julienne

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 1040
Totaal aantal bezoekers 7293

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: