Wat vliegt de tijd! Deel 1 - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Julienne Peters - WaarBenJij.nu Wat vliegt de tijd! Deel 1 - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Julienne Peters - WaarBenJij.nu

Wat vliegt de tijd! Deel 1

Door: Julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

22 November 2017 | St. Lucia, Saint Lucia

Lieve lieve lieve familie & vrienden,

Allereerst wil ik graag vertellen hoe erg ik jullie mis en ik zou iedereen met alle plezier laten zien wat er op dit eiland te beleven valt. Het is vandaag 22 november en het is nu 6 uur ’s avonds.

Ja mensen, we zijn over de helft!!!!! We hebben nog maar 2.5 maand over en ik weet niet of ik nou blij moet zijn of dat ik stiekem toch wel langer wil blijven. De tijd vliegt echt voorbij en ik wil nog zoveel dingen doen hier. De cultuurverschillen storen mij totaal niet meer en ik weet mij heel goed aan te passen aan de mensen hier. Stiekem ga ik ook heel veel gewoontes van ze overnemen. Af en toe wat woorden Patois spreken en het eten bevalt me ook steeds beter. Het beste van alles is nog wel het weer. Ik hoorde dat het in Nederland toch al winter begint te worden maar daar heb ik hier totaal geen last van. We hebben hier elke dag 30 graden en het regen seizoen komt ook bijna tot zijn einde. Ik ga dus nog zeker twee maanden van dit geweldige weer genieten en zoveel mogelijk naar het strand.

Mijn tijd in de Resort shop is ook alweer bijna afgelopen. Deze department is echt heel erg leerzaam omdat we zoveel verschillende dingen doen op de shop floor. Ik krijg steeds meer verantwoordelijkheid en leer de meiden steeds beter kennen. Het grote nadeel aan de giftshop vind ik het target wat mijn manager mij gegeven heeft. Het target houdt in dat ik een omzet van 10.000 US Dollar moet maken, dus dat is 420 US Dollar per dag. Normaal werken de meiden in de giftshop met commissies dus zij krijgen van de omzet die zij maken een percentage uitbetaald. Bij mij is dat helaas niet het geval want wat ik verdien gaat rechtstreeks naar de manager. Daarom doe ik dus niet mijn uiterste best om zoveel mogelijk sales te maken want wil ik mijn target het liefste niet halen omdat ik het mijn collega’s meer gun dan mijn manager. Ik denk ook dat er niet echt een leerdoel voor mij inzit want ik kan toch ook op de naam van een van mijn collega’s de sales maken maar goed, kleinigheidjes houd je toch!

Roos en ik hebben deze maanden weer veel meegemaakt. Naast het werk proberen we zoveel mogelijk leuke dingen te doen en met de locals om te gaan. Afgelopen maanden zijn we naar verschillende feestjes geweest zoals, Popcaan. Dit was een all-white party in het cricket stadion van Saint Lucia. Popcaan is een hele populaire Jamaicaanse artiest die kwam optreden. Ik had nog nooit van hem gehoord maar omdat ik wist dat het een concert van hem was, ben ik mij er toch maar even in gaan verdiepen. Alle interns gingen naar dit concert en de avond was echt een avond om niet meer te vergeten!

Roos en ik zijn ook een feestje bij Halcyon (een van de andere resorts) gaan opzoeken want Maayke en Meri lopen hier stage. Dit feest stond in het teken van Halloween en wordt een cooler fete genoemd omdat je zelf drank mee moet nemen en deze drank wordt dan in coolers bewaard. Iedere department had zijn eigen cooler in het thema van Halloween en de afdeling met de mooiste cooler die heeft een prijs gewonnen. Het leukste vond ik dat zelf de GM en hotelmanager er waren en lekker mee feesten. Ik kan wel echt zien dat de staff van Halcyon meer een familie is dan de staff van La Toc. Dit komt denk ik ook wel doordat La Toc veel meer staff heeft en het moeilijker is om iedereen te leren kennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Lucia, Saint Lucia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 November 2017

Wat vliegt de tijd! Deel 2

22 November 2017

Wat vliegt de tijd! Deel 1

16 Oktober 2017

Ik ben er nog! Deel 2

16 Oktober 2017

Ik ben er nog!

02 September 2017

Stage St. Lucia deel 2
Julienne

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 1055
Totaal aantal bezoekers 7290

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: