Stage St. Lucia deel 2 - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Julienne Peters - WaarBenJij.nu Stage St. Lucia deel 2 - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Julienne Peters - WaarBenJij.nu

Stage St. Lucia deel 2

Door: Julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

02 September 2017 | St. Lucia, Saint Lucia

In de eerste week moesten we ook een paar keer lunchen in de staff kantine en dat was toch wel behoorlijk schrikken!! Het eten ziet er heel vies uit en het was ook echt niet te eten (droge kip & rijst).

Na een week begon mijn eerste werkdag bij de Spa. Mijn voornaamste taken bij de front desk van de spa zijn boekingen maken, de telefoon opnemen, gasten begeleiden en roosters maken. Het inroosteren van massages is behoorlijk lastig want de masseuses werken hier met commisies dus er is erg veel rivaliteit! Ze willen allemaal zoveel mogelijk massages doen en dat leidt dus vaak tot discussies en de mensen (onder andere ik dus) zijn daar dan de dupe van, maar over het algemeen is het werk te doen. Het is wel saai want de spa is heel rustig in tegenstelling tot mij. In de 2e week zijn we met alle interns van La Toc naar de street party in Gros Islet (plaatsje verderop) gegaan. Het bestaat uit een hele straat vol met mensen en eettentjes en op het kruispunt staan gigantische boksen geinstalleerd. De muziek en het eten zijn geweldig. Ik heb er echt mijn ogen uit gekeken. Het dansen is zeker niet wat wij gewend zijn in Nederland!!!!!!!!!!!!!! Het whinen/twerken/daggeren gaat er heel heftig aan toe, maar Roos en ik konden het niet laten om toch ook even een poging te doen.

De week erna hadden we een bootparty gepland en de tickets hadden we al gekocht. Meri, Maayke, Roos en ik kwamen aan bij Rodney Bay Marina met nog twee andere interns uit ons huis (uit Trinidad). We waren de eersten die aankwamen maar we mochten de boot nog niet op. Geen idee waarom niet. Toen ze mensen de boot op lieten sloten wij aan bij de rij maar tot onze grote verbazing mochten wij de boot niet op omdat het vol zat. Het gekke was dat ze wel mensen achter ons in de rij kozen die nog wel de boot op konden. Ik was echt teleurgesteld en voelde me een beetje gediscrimineerd. Uiteindelijk zijn we naar Rodney Bay gegaan en hebben daar in een bar wat drankjes gedronken en zijn we alsnog tevreden naar huis gegaan. Een paar dagen later op het werk zou de zogenaamde Eclipse plaats vinden maar dit was echt totaal niet wat ik verwacht had want het werd alleen een beetje bewolkt en that’s it. Je mag dus niet in de zon kijken dus we hadden er alsnog niks aan. Ook hebben we die week de verjaardag van Laurissa (een van de interns van St. Vincent gevierd) en heeft Cherry (intern van Trinidad) gekookt. Die kunnen nog een kip frituren zeg! Afgelopen zaterdag zijn Roos en ik naar een poolparty gegaan met twee collega’s. Het begon als een drama want we waren verdwaald. We moesten ergens bij een afgelegen villa zijn maar omdat ze hier zo goed de weg wijzen, niet dus, hebben twee uur erover gedaan om er te komen. Dit maakte toen we er waren niet meer uit want de drank stond al klaar. Drank is hier trouwens niet echt duur. Je betaalt 5ec voor een rum cola en dan is nog minder dan 2euro. Echt een super avond gehad met veel drank en dansjes!

In mijn vrije tijd ben ik hier veel aan het sporten. Ik ga met een paar interns twee keer in de week met een personal trainer sporten en die weet wel van aanpoten (tot bijna jankens toe). Samen met Roos ga ik dan nog een aantal keer per week naar ‘de sportschool’, wat gewoon een bij mekaar geraapt zooitje van gewichten is en ik ben een aantal keer wezen hardlopen op de golfbaan. Ik hou het sporten nog steeds vol tot nu toe. We gaan natuurlijk ook veel naar het strand toe want dat is hier om de hoek! Heerlijk om even snel uit het werk een duik te nemen. Op onze vrije dag (vaak de zondag) zijn we tot nu toe elke keer naar het strand gegaan. Afgelopen zondag was wel het meest bijzonder want doordat je hier de mensen leert kennen krijg je ook connecties. Het was Meri en mij gelukt om via een leuke Lifegaurd te regelen dat we een kleine catamaran konden gebruiken en hij zou ons ook een lesje zeilen op die catamaran geven. Super gaaf om een keer te doen. Helaas was het wel bijna wind stil dus hebben we drie uur rond gedobberd op het water, maar alsnog was het genieten!Het eiland is verder echt super! Het is nu regenseizoen maar daar merk ik gelukkig niet heel veel van want als het hier regent dan regent het tien minuten heel hard en dan houdt het weer op. Ik moest wel heel erg wennen aan de mannen hier, die zijn verbaal heel heftig en iedereen weet dat je een intern van Sandals bent. Je trekt dus behoorlijk wat bekijks en je kunt ’s avonds niet alleen over straat. Over het algemeen zijn de mensen hier heel erg vriendelijk en warm, een hele andere mentaliteit dan in Nederland. Ze genieten hier veel meer van de kleine dingen! De beesten hier zijn trouwens verschrikkelijk want ze hebben reuze padden (bah!), kakkerlakken, salamanders en tering veel muggen, dus ik ben helemaal lek gestoken. Dus als je nou besluit om me op te komen zoeken raad ik je aan om een zeecontainer met muggenspray mee te nemen!

Zo, ik denk dat ik het meeste van deze maand wel in dit verhaaltje heb weten te proppen dus ik kan nu vredig gaan slapen, want ik heb mijn rust nodig voor het werk morgen (meer voor de bootparty van morgen avond!).

Tot over vijf maanden of korter (voor degene die mij komen stalken:))
Dikke kus & knuffel
Juul

  • 02 September 2017 - 07:54

    Lilian Alexander:

    Hoi Julienne
    Wat leuk om zo mee te kunnen lezen met je avonturen daar.
    Goed om te lezen dat je je draai kunt vinden daar Lekker genieten van alles.Ik ga vandaag ook weer op avontuur .Klein avontuur maar zeker niet minder leuk.Hahahaha richting Diem dus.Groetjes en knuffel Lilian

  • 02 September 2017 - 08:19

    Patricia:

    Leuk !! Geniet ervan Julienne !

  • 02 September 2017 - 12:51

    Mart En Betina:

    Hoi Juul, leuk om zo wat van je te horen en vooral dat je het naar je zin hebt. Goed bezig met het sporten! Dikke zoen van ons en hoor over een maand graag het vervolg. Succes meid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Lucia, Saint Lucia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 November 2017

Wat vliegt de tijd! Deel 2

22 November 2017

Wat vliegt de tijd! Deel 1

16 Oktober 2017

Ik ben er nog! Deel 2

16 Oktober 2017

Ik ben er nog!

02 September 2017

Stage St. Lucia deel 2
Julienne

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 1083
Totaal aantal bezoekers 7298

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: